Android mi İOS mu ?

Yazar Gokmen on 22 Ağustos 2013 Perşembe | 17:18

Uzun zamandır yeni yazı yazamıyordum ancak vakit buldum ve benimde cevabını uzun süre araştırdığım bir soruyu sizlere kişisel tecrübelerimle paylaşmaya karar verdim. Akıllı telefonların yaygınlaşması ile telefon alacakların kafasını karıştıran en büyük soru Android işletim sistemli bir telefon mu yoksa İOS işlemcili bir telefon mu yani İphone mu sorusu. Öncelikle belirtmek isterim ki 3-4 yıllık  Android kullanıcısıydım. O dönemlerde kesinlikle android derdim. Nedeni basit internetten extra her türlü program bulmak kolaydı en basiti İGO navigasyon programını yükleyebiliyordum. Ancak android işletim sisteminin orjinal ROM ile kullanırsanız cihaz çok yavaş işliyor program yükledikçe. Hatta bir ara telefonla bir yeri aramak için  10 saniye kadar beklemek zorunda kalıyordum. Bu söylediğim öyle boş beleş bi telefon da değildi Samsung Galaxy S3 dü. (Daha S4 Çıkmamıştı.) Telefonun internet hızına yada oyun oynarken ki hızına diyecek bir sözüm yok o konuda bir sıkıntı yaşamadım.
 Android işletim sistemini istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz istediğiniz programı rahatça bulabilirsiniz. Ama bununda eksi yönleri yok değil. En başta programlar kontrol edilmediği için kolayca virüs bulaşabilir. Ama diyeceksiniz ki virüs programı kurarım sorun olmaz. Ama malesef öyle değil Kaspersky mobil kurdum telefon kağnı hızında ilerlemeye başladı zaten yavaş olan bir sistem de virüs programı iyice felç ediyor. İlk android telefonum olan o yıllarda Galaxy Fit telefonumda hiç bir işlem yapmadan RAM belleğin yarını kullanıyordu işletim sistemi Son kullandığım Galaxy S3 de 1GB RAM vardı yine yarını kullanıyordu yani RAM 5GB da olsa yarını kullanıyor bu nedenle arada bir RAM temizleme programları kullanıp arada RAM'i temizlemeniz gerekiyor. Unutman bir de Androidde program yüklerken program bazı izinleri şart koşuyor bu programı yüklüyorsanız telefon defterinize mesajlarınıza resimlerinize vs ulaşım izni vermeniz gerekiyor. Yoksa program yüklenmiyor. Dandik sıradan bi program bile sizin telefonunuzun her yerine erişmek için izini baştan alıyor sizden yoksa programı kuramıyorsunuz. Bu da bence büyük bir güvenlik zafiyeti zaten Android markette bir çok uygulama virüslü iken bu iiznleri de verdiğimiz zaman kişisel bilgilerimiz üçüncü kişilerin eline ulaşıyor belki telefon görüşmeleriniz bile dinlenebilir.
       
Gelelim İOS'a, İOS işletim sistemi bana hep soğuk gelmiştir. İOS denildiğinde adeta gözümde dolar işareti belirir aklıma para gelirdi. Çünkü uygulamalarını para ile satan Jail Break yapılmadığı müddetçe harici program yüklenemeyen kapalı bir sistem. Kapalı olmasının faydaları da var tabi yukarıda android için bahsettiğim güvenlik ve izin problemi olmuyor. İOS için yapılan yazılımlar Apple Store'a yükleyebilmek için Apple firmasına programın kodları dahil herşeyi ile gönderiyorsunuz. Gönderdiğiniz programın İOS 'un gerek görsel gerekse kodlamaları açısından  standartları taşıması gerekiyor. Yaptığınız programın yayınlanabilmesi için kodlarının sade olması işlemciyi en az kullanacak şekilde olması görselliği vs gibi bir çok standart şartları var. Yani virüslü program olma olasılığı yok gibi bişey. Programı kurarken izinleri sormuyor programı kuruyorsunuz kullanırken size bildirim gönderebilir mi yada fotoğraflarınıza erişim sağlayabilirmi gibi sorular yöneltiyor mesela Twitter uygulamasından bi foto Tweetlemek istiyorsunuz. Program hemen soruyor "Bu program fotoğraflarınıza erişmek istiyor izin verilsinmi?" diye soruyor sizde izin verme yada tamamı seçebiliyorsunuz. İzin verme derseniz fotoğraf yükleyemezsiniz ama programda sizin fotolarınıza erişemez. Bunun gibi her programın kullanım izinlerini kontrol edebilirsiniz. Çok seri ve hızlı bir telefon ekran kalitesi çok iyi boyutları ne çok büyük ne çok küçük ideal boyutlarda. 
           3 Aydır İphone kullanıyorum ve istediğim hemen hemen her programı yükleyebildim. Meğersem herşey paralı değilmiş bizim dışardan gördüğümüz gibi. Standart bir kullanıcı iseniz İphone akıllı telefon olarak ideal bir telefon. Ama yok ben ROM değiştiririm root yaparım sürekli eklemeler yaparım android programlar yazarım kendime vb. düşünceniz varsa o zaman Android tavsiye ederim. Arkadaş çevremde Androidci diye lakabı olan birinin İphone tercih etmesi kolay olmadı tabi ama kullanmaya başladığımdan bu yana hiç bir sıkıntı yaşamadım o yüzden kişisel tavsiyem İphone alın telefonun ne olduğunu o zaman görün alıştıktan sonra vazgeçemiyorsunuz. Konu ile ilgili yorum kısmından ya da iletişim kısmından sorularınızı gönderirseniz tecrübelerimle yardımcı olmaya çalışırım.

Bu arada Windows Mobile nasıl diyen soran olursa bir zamanlar büyük reklamlarla çıkan Bada İşletim sistemini hatırlatmak isterim. Android ve İOS varken Windows Mobile işletim sisteminden bahsetmek ayıp olur herhalde. Onun için sadece piyasalarda yeri olmayan geçici bir fantazi ürünü diyebiliriz. Ama telefonlarda tabiki tablet piyasasında yine yer edinebilir birde yeni çıkan dokunmatik ekranlı ultrabook larda falan baya iş yapabilir. Ama telefon için geleceği olmayan geçici bir hevesle piyasaya girmiş bir işletim sistemi.

0 yorum:

Yorum Gönder

Sizde Bilgisayar ve Bilişim konusunda merak ettiğiniz soruları gönderebilirsiniz.

 
Ana Sayfa | Reklam Ver |İletişim
Copyright © 2023. Gokmennet - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..