Ana Sayfa » , , , » Android Telefonu Root ve Unroot Yapma.

Android Telefonu Root ve Unroot Yapma.

Yazar Gokmen on 17 Mayıs 2012 Perşembe | 20:04

Sevgili arkadaşlar artık android işletim sistemli telefonlar hayatımızın bir parçası oldular. Hepimiz adeta cebimizde birer bilgisayar taşır olduk. Andoid Linux tabanlı olması sebebiyle uygulama geliştirmeye de müsaittir. Özellikle yazılım konusunda usta arkadaşlar için geniş bir dünya sunmaktadır. Standart kullanıcıların çok fazla kurcalayıp telefonu bozmasın diye midir bilinmez telefonu ilk aldığınızda sistem yöneticisi siz değilsinizdir. Bu nedenle çok fazla değişiklik yapamazsınız. Telefon içerisinde telefon üreticisinin bir çok saçma sapan uygulaması  na da katlanmak zorunda kalırsınız. Bu saçma uygulamaları kaldırıp telefon hafızasında yer açmak için de root olmanız gerekir. Şimdi sizlere bir çocuğun bile kolaylıkla yapabileceği root yapma tekniğini ve programını paylaşacağım. Bu program ile ister root yapabilirsiniz isterseniz unroot yani yönetici yetkisini kaldırma işlemi yapabilirsiniz. Resmi büyütmek için üzerine tıklayın...





Öncelikle buraya tıklayarak superoneclick programını indirin.
Telefonunuzu usb ile bilgisayarınıza bağlayın. Ama daha önce bilgisayarınızda telefonunuzun driverlarını yükleyin. Kies ve usb depolama kapalı olsun.Sonra programdan resimde kırmızı ile belirttiğim root tuşuna basın ve root olmasını bekleyin. Bekleme aşaması duruma göre 2-3 dk sürmektedir.Bu sürede telefonla bilgisayar bağlantısını kesmeyin.Telefon yeniden başlayacak eğer başlamazsa siz kapatıp açın. Ve açtığınızda telefonunuzda root olacaksınız. Root explorer isimli android uygulaması ile de telefonunuza hükmedebilirsiniz. 

UYARI : Bu sistem telefonunuzu garanti dışı bırakır. Ama servise vermek istediğinizde unroot yaparak eski haline döndürebilirsiniz.


Root yaptık peki Unroot Nasıl Yapacağız ?

Tek yapmanız gereken telefonu bilgisayara USB bağlantısından bağlayın ve aynı programı çalıştırın bu defa root tuşuna UNROOT butonuna basın bekleyin ve telefonu yeniden başlatın hepsi bu kadar..


NOT: Arkadaşlar yazmış olduğum bir yöntem ve program yaklaşık 1-2 yıl öncesinin teknolojisi içindir. Malum yeni çıkan akıllı telefonlarda Telefon hafızası yükseltilmiş ve bölünmüş durumda. Mesela şuan kullanmakta olduğum Galaxy Wonder telefonu ele alacak olursam 2GB hafızası var ve bu hafızayı telefondan ayrı extra bir hafıza olarak görüyor yani dahili bir hafıza kartı gibi görüyor. Bu nedenle paylaşmış olduğum program bu hafıza sisteminden dolayı düzgün çalışamıyor. Ama Galaxy Fit gibi telefon hafızası düşük olan telefonlarda işe yarıyor. 
Kendi telefonumu da internetteki farklı kaynakları araştırıp root yapmıştım ama bunları bir araya getirip basite indirgeyerek paylaşacak vakit bulamıyorum yoğunluğumdan dolayı. Daha doğrusu Android ile eskisi kadar ilgilenemiyorum.Ama fırsat bulduğumda yine bu konu ile ilgili araştırmalarımı paylaşacağım sizlerle. Bilgisayar ve bilişim konusu ile ilgili mailime gelen sorularınıza elimden geldiğince hızlı bir şekilde ve fırsat buldukça cevaplıyorum zaten. Sorularınız varsa iletişime geçebilirsiniz ancak mail adresinizi de bırakırsanız size dönüş yapabilirim...




Aşağıdaki Linke de bakabilirsiniz....
Galaxy Wonder Root ve Unroot Yapma
http://gokmennet.blogspot.com/2013/01/galaxy-wonder-root-ve-unroot-yapma.html

41 yorum:

  1. Evet bu kadar basit. Bizzat kendim deneyerek Samsung Galaxy Fit marka telefonumda uyguladım ve oldu.

    YanıtlaSil
  2. Süper! Sattlerdir uğraşıyordum, bu brogram iki dakikada halletti:)
    htc chacha rot oldu.

    YanıtlaSil
  3. Denemediğim yöntemi pek paylaşmam. Amacım herkese yardımcı olmak.

    YanıtlaSil
  4. Telefonun driverlarini nasil yukleyecegim bilgisayara? Samsung galaxy s3.

    YanıtlaSil
  5. Driverleri nasıl kopyalıcaz ?

    YanıtlaSil
  6. telefonun yanında verileb cd den yada windows 7 de otomatik olarak update ederek yükleniyor driverlar

    YanıtlaSil
  7. Dediklerinizi yapıyorum ama verdiğiniz program çalışmayı durduruyo .

    YanıtlaSil
  8. Tolga sen hangi telefon için deniyorsun. Program bazı telefonlarda hata verebiliyor program.

    YanıtlaSil
  9. arkadasım galaxy tab p1000 de root programı calısmıyo

    YanıtlaSil
  10. Arkadaşlar bazı telefonlarda özellikle son dönemde çıkan telefonlarda program hata veriyor. Bununla ilgili farklı yoldan root yapmayı yakında tekrar paylaşacağım. Sanırım telefon hafızasını usb storage olarak gördüğünden olabileceğini düşünüyorum. çözümü de paylaşacağım fırsat bulduğumda.

    YanıtlaSil
  11. yaa bana lınk atın arkadaslar nerde lın bulamadım ama lutfen kotrol edın lınk olmasın can.55@hotmail.com adresınden ulasabalırsınz

    YanıtlaSil
  12. ARKADASLAR BANA PC SYNC MANAGER PROGRAMI LAZIM LUTFEN LINK ATIN SAGLAM OLURSA SEVIRNIRM YARDIMLARNIZI BEKLIYORUM AYRICA SITEYIDE COK FAYDALI BULUYORUM BIR COK SEY OGRENDIM BU ZEITE SAYESINDE

    YanıtlaSil
  13. Programı upload edip linkini bu sayfada paylaşırım yine.

    YanıtlaSil
  14. SD Karta Taşı butonu aktif oluyor mu root yapınca? :)

    YanıtlaSil
  15. root yaptıktan sonra market access isimli programı kurduğunda zaten programları SD karta kuruyor. Daha önce kurulanları da Link2SD benzeri programlarla root olmasa bile taşıyabilirsin. (Root olmazsa her programı taşımaz ama(

    YanıtlaSil
  16. Slm arkadaslar ben 3senedir andiroit kullaniyom ama bi turlu root yapamadim bana biraz yardimci olurmusunuz saygilarimla exselans

    YanıtlaSil
  17. yukarıda root yapmak için programı ve nasıl kullanıldığını anlattım zaten.takıldığınız bir yer olursa yardımcı olabilirim bildiğim kadarıyla..

    YanıtlaSil
  18. dostum iyi güzelde ben senin dediklerini harfiyen yaptım.. 2-3 dakika değil 5 dakika bekledim.. telefonda bi kıpırtı olmadı.. Hadi demişsin kendin başlat yeniden diye.. onuda yaptım ama bi uyarı vesaire vermedi... Ben nerden anlıcam şimdi root olduğumu ?

    YanıtlaSil
  19. Serkan bey telefonunuzun marka ve modelini söylerseniz sorunu anlayabiliriz.

    YanıtlaSil
  20. telefonum motorola atrix bu program uyumlu çalışırmı yani root yaparmı

    YanıtlaSil
  21. Hocam ben Samsung Galaxy fit ve Gio da denemiştim sorunsuz çalıştı. Ama Wonder da çalışmadı sanırım telefon hafızasından kaynaklanıyor ama motorola da hiç denemedim.

    YanıtlaSil
  22. panasonic eluga dl1 e kim root atabilir yardım edebilirmisiniz.bu dahil hepsini denedim.

    YanıtlaSil
  23. android panasonic hiç görmedim öyle bir tecrübem olmadı o yüzden bilmiyorum..

    YanıtlaSil
  24. benlentilerimin üstünde bir telerfon cıktı.4.0 la çok uyumlu ve çok hızlı su geçirmez.ama gel gör ki pasapğort bulamadım rot atayım imei çakayım dedim olmadı bir türlü tüm driwrları kerneli falan vermiş panasonic ama bunları bir araya getirip çözemedim ben

    YanıtlaSil
  25. daemon not running starting it now on port 5..
    yani 2. basamakta donuyor kalıyor. sebebi ne olabilir?

    YanıtlaSil
  26. Kardan Kadın telefonunun marka ve modeli nedir. bazı modellerde telefon hafızasını farklı bir sd kart veya usb bellek olarak gördüğü için program işe yaramıyor senin probleminde bu olabilir.

    YanıtlaSil
  27. çok teşekkür ederim ilginize. hallettim root atmayı. telefonum htc wildfire. şu anda 2.2 yüklü ve güncelleme otomatik bulunmuyor. en azından 2.3 rom yapabilir miyim cihazıma?

    YanıtlaSil
  28. açıkçası cihazımda çok sayıda uygulama vs. var o yüzden root dışında birşey denemeye cesaret edemedim. hem küçük bir hata da bile cihazı tamamen bozma riski var malum..

    YanıtlaSil
  29. Hocam HTC desire C çalışır mi? Telefonu root etmeyi çok istiyorum ama bozulacak diye korkuyorum

    YanıtlaSil
  30. Tibet bet HTC de denemedim malesef ama 4GB dahili hafızası var galiba telefonunuzun. Dahili hafızalı telefonlarda dahili hafızayı ayrı bir hafıza kartı yada usb olarak tanıyor telefon bu nedenle bu programla root yapamıyor. Ama denemekte sakınca olmaz en fazla program hata veriyor telefona bişey olmaz.

    YanıtlaSil
  31. Abi sana nerden ulaşabilirim ? bi türlü olmadı ... Uygulama yanıt vermiyo ... FAceden resim atabilirim

    YanıtlaSil
  32. Tibet Türer bana anasayfada facebook ve twitter adreslerim var ordan ulaşabilirsin. Program hata verdiyse yukarıda anlattığım nedenden dolayı olmamıştır.

    YanıtlaSil
  33. lutfen bana yardim edin -- Sony xperia acro s Lt26w root olmuyo..

    YanıtlaSil
  34. merhaba kardesım program ıcın tskkler benım sorunum su.ıslemlerı yaptı tekrar baslattı root oldumu bılmıorum baya bı ıslem yaptı en son step 7 de wait for device yazısında kaldı bu ne demek sımdı.telefonum motorola atrıx 4g

    YanıtlaSil
  35. Root olup olmadığını super user isimli programın telefona yüklenip yüklenmediğini kontrol ederek öğrenebilirsin.

    YanıtlaSil
  36. kardeş bende maxipro5 var 1 aydır root atmaya calısıyıroum olmuyor bu programıda denedım step#7 ye geldiğinde program donuyor beklıyorum hıcbırsey olmuyor lutfen yardım bıktım turkcellden

    YanıtlaSil
  37. Galaxy young s5360 da calisir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galaxy Young da denemedim hiç ama çalışmaz diye düşünüyorum çünkü genelde farklı oluyor.

      Sil
  38. Abi p3100 da calisirmi nolur yardiminiz lazim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu galaxy wonder için bi yöntem muhtemelen başka modellerde işe yaramaz..

      Sil

Sizde Bilgisayar ve Bilişim konusunda merak ettiğiniz soruları gönderebilirsiniz.

 
Ana Sayfa | Reklam Ver |İletişim
Copyright © 2023. Gokmennet - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..